یک نماینده مجلس: قیمت بنزین واقعی می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینکه مصرف بنزین بالا رفته، برنامه ریزی شده که به نحوی این روند را کنترل کنند تا به واردات نینجامد.

به گزارش صدای بورس، فریدون عباسی ، درباره کاهش سهمیه سوخت ۳ هزار تومانی و برخی شایعات مبنی بر اینکه این اقدام مقدمه‌ای برای افزایش قیمت بنزین است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف بنزین بالا رفته، برنامه ریزی شده که به نحوی این روند را کنترل کنند تا به واردات نینجامد.

وی افزود: واردات بنزین با قیمت آزاد صورت می‌گیرد و کشور باید روی آن سوبسید جداگانه در نظر بگیرد، بعبارت دیگر دولت باید بنزین را با نرخ گرانتر خریداری کرده و با قیمت ۳ هزار تومان در اختیار مردم قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این کاهش سهمیه برای کنترل مصرف و جلوگیری از واردات بنزین است و اگر هم قرار شد واردات داشته باشیم در مواقع ضروری باشد نه با هدف تامین سوخت مسافرت و موارد غیرضروری.

وی درباره احتمال مقدمه چینی برای سه نرخی شدن بنزین، گفت: در نهایت کشور ما باید به سمتی برود که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود ولی زمانی باید واقعی شود که حقوق و دستمزد هم واقعی شود.


بیشتر بخوانید: خبر قطعی از تغییر سهمیه بنزین


عباسی خاطرنشان کرد: اگر قرار است قیمت حامل‌های انرژی و دیگر محصولات در کشور ما به نرخ فوب خلیج فارس باشد حتما مطابق آن درآمد مردم هم باید به همان میزان باشد و یا اینکه ارزش پول ملی حفظ سود تا مردم زیر خط فقر قرار نگیرند. در این صورت اشکالی ندارد که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود، چون درآمد مردم هم واقعی شده و به اندازه مصرف پول پرداخت می‌کنند ولی اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که دستمزدها به حد نرخ های منطقه بالا برود.

وی در ادامه بیان کرد: قیمت‌ها در کشورهای اطراف ما از جمله پاکستان، ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس متفاوت است، مثلا در ترکیه قیمت بنزین خیلی بالاست و در پاکستان حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است که قاچاق صورت می‌گیرد ولی احتمالا قیمت تمام شده بنزین در ایران حدود ۱۲ هزار تومان است که البته تغییرات قیمت نفت خام در قیمت فرآورده تاثیر دارد.

به گزارش ایلنا، جلیل سالاری روز سه شنبه ۸ شهریور ماه از کاهش سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) خبرداد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته و سهمیه اول به همان میزان ۶۰ لیتر به قوت خود باقی است.

کد خبر 458526

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک تصمیم بنزینی جدید از سمت دولت

    یک تصمیم بنزینی جدید از سمت دولت

    سهمیه بنزین ۱۰۰ لیتر کم شده است. اما نه سهمیه بنزین دولتی و ۱۵۰۰ تومانی. این کاهش سهمیه مربوط به بنزین آزاد سه هزار تومانی است. اما ماجرای کاهش سهمیه بنزین چیست؟

  • خبر قطعی از تغییر سهمیه بنزین

    خبر قطعی از تغییر سهمیه بنزین

    از ماه جاری، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی با کاهش ۱۰۰ لیتری، از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

  • قیمت نفت کمی افزایش یافت

    قیمت نفت کمی افزایش یافت

    قیمت نفت به دلیل تمایل اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید کمی افزایش یافت ولی وضعیت بد اقتصاد جهانی موجب شد تا این افزایش قیمت ادامه دار نباشد.

  • پیشگامی مناطق آزاد در  ایجاد یک نشان تجاری واحد میان کشورهای جهان تشیع

    پیشگامی مناطق آزاد در ایجاد یک نشان تجاری واحد میان کشورهای جهان تشیع

    مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حضور در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اهل بیت(ع)، ضمن معرفی ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تبیین و تشریح قوانین، مقررات، اهداف و کارکردهای مناطق و نقش آنها در همگرایی محبان اهل بیت (ع) پرداخت.

  • کاهش سقف بنزین آزاد در کدام استان ها اجرا می شود؟

    کاهش سقف بنزین آزاد در کدام استان ها اجرا می شود؟

    وزیر نفت در مورد کاهش ذخیره کارت بنزین برای جلوگیری از قاچاق خبر داد.

  • با صرفه‌جویی در مصرف تا دو سال آینده نیاز به واردات بنزین نداریم

    یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در مسیر صرفه جویی، بهینه سازی و فرهنگسازی در مصرف سوخت گام برداریم تا چندین سال آینده نیازمند واردات بنزین نخواهیم بود اما با ادامه روند موجود تا دو سال آینده میزان تقاضا از میزان تولید پیشی خواهد گرفت.

  • زنگ هشدار کمبود بنزین به صدا درآمد

    زنگ هشدار کمبود بنزین به صدا درآمد

    مدیر عامل اسبق شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی هم می‌تواند یک راه‌حل باشد، اما بنده توصیه نمی‌کنم. زمانی که این امکان را داریم با اقدامات بدوی مصرف را کم کنیم چرا باید تولید اضافه در سرزمین و فراسرزمین داشته باشیم، باید مصرف را کاهش دهیم و عدم مصرف بهترین منبع تامین انرژی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 0
    ماشین هاتون رو درست کنید در آمد مردم هم باید واقعی بشه هر چی دکتر و مهندس هست تو مملکت دارن میرم اون ور آب
  • نورالله شهبازی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    ایکاش قیمت ملت هم یک روزی واقعی بشود.حقوق کارمند ،بازنشسته هم یک روزی واقعی بشود
  • بهروز IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    قیمت واقعی در کشور با دولت واقعی
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    دروغگو ها مگه قرار نبود افزایش قیمت بنزین نداشته باشین